cookis

cookis

cookis

wtorek, 20 maja 2008

niezapominajki

Niezapominajka (Myosotis L. - dosłownie "mysie uszko" z greckiego mys - mysz i us - ucho) - rodzaj należący do rodziny ogórecznikowatych. Zwyczajowo nazywana czasami niezabudką. Występuje w stanie dzikim w umiarkowanych strefach Europy, Azji, Ameryki Północnej, Ameryki Południowej, Australii, Afryki. Liczy ok. 50 gatunków.

  • Niezapominajka jest kwiatem stanowym Alaski.
  • Niezapominajka symbolizuje pamięć.
  • W 1934 r. wolnomularska Wielka Loża „Pod Słońcem” (Grossloge „Zur Sonne”) w Bayreuth, jedna z ówczesnych niemieckich obediencji, przyjęła emblemat niezapominajki jako substytut tradycyjnego cyrkla i węgielnicy.
  • Corocznie od 2002 r. w dniu 15 maja obchodzone jest w Polsce Święto Polskiej Niezapominajki. Jego inicjatorem był Andrzej Zalewski, który wystąpił z taką propozycją w programie "Eko-Radio" emitowanym przez Polskie Radio Program I.


Najpierw kojarzyły mi się z kolorem niebieskim, potem zobaczyłam że są różowe, w tym roku zobaczyłam białe. Niestety jeszcze nie widziałam żółtych.

3 komentarze:

  1. niezapominajki - moje ulubione kwiaty w każdej postaci... czy to w ogródku, czy w wazonie czy na zdjęciu :-)

    Monisia

    OdpowiedzUsuń
  2. Moje rowniez :) a zolte widzialam niestety tylko w sklepie jak na razie ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Witaj,
    Cudowne zdjęcia! Ale masz oko, talent i umiejętności fiu, fiu jestem pełna podziwu. Uwielbiam taką fotografię, która cieszy oko i równocześnie działa kojąco. Przynajmniej na mnie :) tak działa. Wracając do kwiatków, w tym roku widziałam się już z konwaliami, bzem ale nie z niezapominajkami. A szkoda ...

    Olga Smile

    OdpowiedzUsuń