cookis

cookis

cookis

środa, 17 września 2008

moje wakacje - Teneryfa cz. 1


W końcu mi się udało. Pojechałam na wakacje, gdzieś dalej, gdzie nie byłam. Wybrałam Teneryfę miejsce, o którym wiele słyszałam, widziałam zdjęcia z wakacji znajomych i oto tam dotarłam - na największa z Wysp Kanaryjskich . Miejsce gdzie lato trwa 12 miesięcy gdzie słońce świeci przez 340 dni w roku, wyspa o idealnym mikroklimacie dla europejczyka. Najcieplejszy fragment Europy gdzie temperatura w okresie zimowym nie spada poniżej 19 st., natomiast w okresie wiosenno - letnim nie przekracza 30 st. co zawdzięczamy chłodniejszym prądom oceanicznym.
Teneryfa oznacza w języku Guanczów biała górę. Odnosiła się ona do szczytu wulkanu Pico de Teide.Należy do Hiszpanii wyspa na oceanie atlantyckim, u północno-zachodnich wybrzeży Afryki (28°19′ N 16°34′ W). Największa w archipelagu siedmiu Wysp Kanaryjskich 2034 km² powierzchni.

Playa de las Americas
Playa de Fanabe

Piękno Teneryfy zacznę od początku czyli od naszego Hotelu Santa Maria.

Widok na nasz balkon od strony basenu
Widoki z naszego balkonu

5 komentarzy:

  1. Napewno nieziemskie miejsce tylko was nie nie widać.. a najlepsze te zdjęcia z samolotu hihi pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. nie ma zdjęć z samolotu - lecieliśmy nocą
    My rzadko pojawiamy się na zdjęciach ale na pewno się pojawimy, i zapraszam na kolejne zdjęcia już dziś.

    OdpowiedzUsuń
  3. Teneryfa idealne miejsce na wakacje i nie tylko
    Polecam stronke http://www.teneryfa24.pl - sporo ciekawych zdjęć

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja polecam ta stronke - https://sites.google.com/site/przewodnikteneryfa/

    OdpowiedzUsuń