cookis

cookis

cookis

wtorek, 6 października 2009

skansen - Wdzydze Kiszewskie







Skansen w Wdzydzach Kiszewskich został założony w 1906 r. przez Teodorę i Izydora Gulgowskich. Byli oni założycielami, pierwszego na ziemiach polskich, muzeum na wolnym powietrzu. Urządzili je w XVIII – wiecznej gburskiej chałupie, którą odkupili od miejscowego gospodarza - Michała Hinca. Tam zgromadzili, typowe dla tego czasu, sprzęty domowe i gospodarskie oraz cenną kolekcję złotem haftowanym czepców, obrazów malowanych na szkle i ceramiki. Teraz znajduje się w nim ponad 30 domów i innych budowli. Zapraszam na pierwszą cześć spaceru






















Nawet można trafić podczas spaceru na kamienny krąg z których słynie ta okolica.







Powstają nowe obiekty, więc będzie po co tam wrócić.

11 komentarzy:

  1. Świetny spacer po dawnych czasach :)

    OdpowiedzUsuń
  2. kiedyś byłam w tym skansenie na wycieczce szkolenej... źle kojarzył mi się ten skansen, pamietam że wtedy wrażenie na mnie zrobiły wielkie drewniane chodaki...
    ale po Twoich opowieściach mam ochote spróbować serwowanych tam specjałów :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Monika - przez kilka dni będę pokazywała skansen - i sądzę że naprawdę szybko do niego się wybierzesz :D dano nie widziałam tak ładnego

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetny spacer po dawnych czasach :)

    OdpowiedzUsuń
  5. - Skąd jesteś?
    - Z Wdzydz (Wdzydzów?) Kiszewskich

    Kurde, ale to brzmi! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Fajne miejsce. Dość dużo tych budynków tam nazbierali, podobało mi się strasznie, ale kościół ze Swornychgaci wymiata!!!

    http://www.foto.pwsk.pl/2009/08/23/kosciol-ze-wsi-swornegacie/

    pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  7. Jacekk - Jest piękny - jego zdjęcia będą w jednym z kolejnych wpisów - zapraszam :)

    OdpowiedzUsuń
  8. nazwa wsi mnie zawsze pasjonowała ;o))
    dobry reportaż

    OdpowiedzUsuń
  9. śliczne miejsca:) godne obejrzenia:) może się kiedyś wybiorę...

    OdpowiedzUsuń
  10. Piękne miejsce.Warto tam pójść.

    OdpowiedzUsuń